Pobierz aplikację
apple app store google play store
Regulamin systemu Ostrowska Karta Mieszkańca
§ 1. DEFINICJE
Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o:
1.  Ostrowskiej Karcie Mieszkańca - oznacza to główny pakiet w systemie Ostrowskiej Karty Mieszkańca niezbędny do otrzymania Karty OKM i wnioskowania o inne pakiety.
2.  Pakiecie – oznacza to zbiór ulg i zniżek przysługujących Osobie Uprawnionej.
3.  Karcie OKM – rozumie się przez to identyfikator osoby w formie elektronicznej lub plastikowej, który jednoznacznie wskazuje na uczestnika programu i pozwala na weryfikację jego Pakietów.
4.  Mieście – oznacza to Gminę Miasto Ostrów Wielkopolski.
5.  Urzędzie Miejskim – oznacza to Urząd Miejski w Ostrowie Wielkopolskim. al. Powstańców Wielkopolskich 18, 63-400 Ostrów Wielkopolski.
6. Aplikacji – oznacza to aplikację pt. „Ostrów serce regionu” dostępna do pobrania bezpłatnie na urządzenia mobilne z systemami iOS i Android.
7.  Operatorze systemu – oznacza to pracownika uprawnionego do administrowania systemem Ostrowskiej Karty Mieszkańca.
8.  Osobie Uprawnionej – oznacza to osobę uprawnioną do uzyskania Ostrowskiej Karty Mieszkańca oraz korzystania z ulg i zniżek przypisanych do osoby.
9.  Uczestniku Programu – oznacza to osobę posiadającą pakiet mieszkańca uprawnioną do użytkowania Karty.
10. Cesze Uczestnika Programu, zwanej też Cechą – oznacza to atrybut, na podstawie którego przydzielane są Pakiety. Przykładowe Cechy: zweryfikowany mieszkaniec, zweryfikowany senior. Cechy nadawane są na określony czas w trakcie weryfikacji dokumentów przy składaniu wniosku o Pakiet.
11. Partnerze Programu – oznacza to podmiot będący uczestnikiem programu Ostrowska Karta Mieszkańca, który na podstawie porozumienia zawartego z Miastem, oferuje swoje produkty lub usługi Użytkownikom Karty na specjalnych warunkach.
12. Koncie OKM – oznacza to indywidualne konto w systemie Ostrowska Karty Mieszkańca zawierające dane osobowe Uczestnika Programu, informacje o Pakietach, do których jest uprawniony oraz posiadanych Cechach.
13. Koncie Rodzinnym – oznacza konto dla użytkowników zamieszkałych z osobami najbliższymi pod jednym adresem z uprawnieniami do zarządzania dostępem do innych kont indywidualnych użytkowników, połączonych w konto rodzinne. Kontem rodzinnym zarządzać może jeden użytkownik.
§ 2. OSOBY UPRAWNIONE DO OTRZYMANIA KARTY
1.    Osobami uprawnionymi do otrzymania Ostrowskiej Karty Mieszkańca są mieszkańcy Miasta, którzy deklarują w zeznaniu podatkowym, że ich miejscem zamieszkania jest Ostrów Wielkopolski bez względu na to, czy osiągają dochód oraz członkowie ich rodziny w rozumieniu art. 6 pkt 14 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej.
2.    Osoba Uprawniona do otrzymania Karty może wnioskować o wydanie Karty w imieniu:
    1. małżonka lub osoby pozostająca we wspólnym pożyciu,
    2. dzieci do ukończenia 18 roku życia,
    3. dzieci do ukończenia 25 roku życia w przypadku, gdy dziecko uczy się lub studiuje
    4. dzieci bez ograniczenia wieku w przypadku dzieci niepełnosprawnych pozostających pod opieką rodzica.
§ 3. UZYSKANIE OSTROWSKIEJ KARTY MIESZKAŃCA – ZASADY OGÓLNE
1.    W celu uzyskania Karty należy złożyć wypełniony, kompletny i czytelny wniosek o Pakiet Mieszkańca w wersji elektronicznej lub papierowej w Urzędzie Miejskim.
2.    Wniosek składa się według stosownego wzoru.
3.    W celu udokumentowania rozliczenia w Ostrowie Wielkopolskim rocznej deklaracji dla podatku dochodowego za rok poprzedni załącza się kopię pierwszej strony deklaracji PIT opatrzonej prezentatą (potwierdzeniem złożenia) Urzędu Skarbowego w Ostrowie Wielkopolskim (w przypadku deklaracji złożonej w Urzędzie Skarbowym elektronicznie prezentatą jest Urzędowe Poświadczenie Odbioru UPO), z zastrzeżeniem, że PIT 40A nie wymaga prezentaty.
4.    W przypadku elektronicznego składania wniosku wymagana jest rejestracja konta na stronie https://okm.umostrow.pl lub w Aplikacji, a dokumenty, o których mowa w ust. 3 dołącza się w postaci czytelnych skanów lub zdjęć.
5.    W przypadku złożenia wniosku w Urzędzie Miejskim, rejestracji konta Uczestnika Programu dokonuje Operator Systemu. Informacja o jego założeniu zostanie przesłana w formie elektronicznej na adres e-mail podany we wniosku lub w formie wiadomości sms na podany we wniosku numer telefonu komórkowego.
6.    Wniosek zostanie rozpatrzony nie później niż w terminie 60 dni od jego złożenia.
7.    Po weryfikacji dokumentów Osoba Uprawniona do dotrzymania Ostrowskiej Karty Mieszkańca otrzyma potwierdzenie weryfikacji wniosku na podany adres e-mail lub w formie wiadomości SMS
§ 4. KONTO RODZINNE
1.    Każda Osoba Uprawniona do otrzymania karty może założyć Konto Rodzinne.
2.    Konto Rodzinne powstaje automatycznie przy dodawaniu kolejnego członka rodziny.
3.    Administratorem konta rodzinnego jest osoba, która wymieniona została jako pierwsza we wniosku online lub składała wniosek w wersji papierowej. Administrator Konta Rodzinnego ma wgląd w wykorzystane rabaty i darmowe wejścia wszystkich osób w swoim koncie rodzinnym, może edytować ich dane osobowe (w tym adres zamieszkania), wyrażać i cofać zgody, np. na wysyłkę newslettera.
4.    Rodzic wpisując dane dzieci poświadcza, że wszystkie podane dane są prawidłowe i ma prawo do ich podawania.
5.    Osoby posiadające konto rodzinne muszą posiadać taki sam adres zamieszkania.
6.    Dla każdej osoby pełnoletniej, w imieniu której wnioskuje się o wydanie Karty OKM wymagany jest indywidualny adres e-mail tej osoby.
7.    Na podany w procesie rejestracji konta adres e-mail innej osoby pełnoletniej zostanie wysłany link potwierdzający założenie jej konta przez administratora konta rodzinnego oraz prośba o wyrażenie zgody na zarządzanie przez nią kontem w ramach tego Konta Rodzinnego. W przypadku braku zgody na zarządzanie danymi przez administratora konto jest usuwane automatycznie, a w przypadku braku podjęcia czynności konto pozostanie nieaktywne i zostanie usunięte w przeciągu 30 dni.
8.    Aby aktywować Kartę Mieszkańca każda osoba pełnoletnia musi indywidualnie potwierdzić swoje uprawnienia do Karty poprzez użycie linku wysłanego w wiadomości email lub sms. Wyjątek stanowią dzieci w wieku 18-25 lat pozostające pod opieką rodzica oraz osoby niepełnosprawne, nad którymi opiekę prawną sprawują rodzice.
§ 5. ODBIÓR I UŻYTKOWANIE KARTY
  1. Ostrowska Karta Mieszkańca wydawana jest bezpłatnie.
  2. Osoba Uprawniona do korzystania z Karty może użytkować ją w formie karty plastikowej lub karty elektronicznej widocznej w Aplikacji  oraz na stronie internetowej https://okm.umostrow.pl
  3. Kartę OKM w wersji plastikowej należy odebrać osobiście w Urzędzie Miejskim.
  4. Szczegóły dotyczące poszczególnych Pakietów znajdują się na stronie internetowej  https://okm.umostrow.pl
  5. W celu skorzystania z ulg, zniżek, preferencji i uprawnień przypisanych do Karty OKM Osoba Uprawniona do nich powinna okazać Kartę u Partnerów Programu, u których Karta OKM jest honorowana.
  6. Partner Programu za pośrednictwem aplikacji Veryfikator odczyta uprawnienia zawarte na Karcie OKM i po pozytywnej weryfikacji udzieli ulg, zniżek, preferencji i uprawnień
§ 6. WAŻNOŚĆ CECH I PAKIETU OSTROWSKA KARTA MIESZKAŃCA
1.    W trakcie weryfikacji wniosku o Ostrowską Kartę Mieszkańca Uczestnikowi Programu przypisywana jest Cecha „zweryfikowany mieszkaniec” na okres 12 miesięcy.
2.    Pakiet Mieszkańca przyznawany jest dzieciom na podstawie weryfikacji rodzica:

§ 7. ODNOWIENIE WAŻNOŚCI PAKIETÓW
  1. Odnowienie ważności Ostrowskiej Karty Mieszkańca odbywa się poprzez załączenie w systemie,  w przypadku odnowienia drogą elektroniczną, lub okazanie w Urzędzie Miejskim, w przypadku odnowienia drogą tradycyjną kopii pierwszej strony deklaracji PIT spełniającej warunki opisane w § 3. ust. 3.
  2. W razie wątpliwości co do ważności uprawnień Uczestnik Programu może zostać wezwany do Urzędu Miejskiego w celu ich weryfikacji.
  3. W systemie mogą występować różne rodzaje Pakietów, z różnymi datami ważności i wymaganymi dokumentami. Szczegółowe zasady przyznawania poszczególnych Pakietów dostępne będą na stronie https://okm.umostrow.pl w zakładce „pakiety”.
§ 8. UTRATA KARTY I DUPLIKATY
  1. W przypadku utraty Karty OKM Uczestnik Programu powinien niezwłocznie ją zablokować za pośrednictwem konta na stronie https://okm.umostrow.pl lub zgłaszając fakt utraty Karty OKM w Urzędzie Miejskim.
  2. Po zablokowaniu Karty nie będzie ona mogła zostać wykorzystana ponownie. Zablokowaniu ulegnie także wersja elektroniczna Karty dostępna na stronie https://okm.umostrow.pl lub w Aplikacji.
  3. Wydawanie duplikatu Karty OKM w wersji plastikowej następuje na wniosek Osoby Uprawnionej.
  4. Duplikat Karty OKM w formie plastikowej wydawany jest po złożeniu oświadczenia o utracie Karty OKM lub po dokonaniu zwrotu zniszczonej Karty OKM.
  5. Oświadczenie, o którym mowa ust. 4 w imieniu dziecka składa rodzic.
§ 9. REZYGNACJA Z UCZESTNICTWA W PROGRAMIE
  1. Uczestnik Programu może w dowolnym czasie zrezygnować z uczestnictwa w programie.
  2. Wniosek dotyczący rezygnacji składa się według stosownego wzoru wyłącznie w formie papierowej w Urzędzie Miejskim w Ostrowie Wielkopolskim.
  3. W przypadku osób niepełnoletnich wniosek o unieważnienie Karty OKM i usunięcie z programu składa rodzic.
  4. Konto Uczestnika Programu zostaje unieważnione w przypadku stwierdzenia, że dane osoby znajdujące się na koncie nie są prawdziwe.
§ 10. LIKWIDACJA KONTA UCZESTNIKA PROGRAMU
Operator Systemu dokonuje dezaktywacji bądź anonimizacji konta Uczestnika Programu w przypadku opisanym w §9 bądź w przypadku pozyskania informacji o zgonie Uczestnika Programu.
§ 11. PRZEPISY KOŃCOWE
W przypadku zmiany miejsca zamieszkania Uczestnik Programu zobowiązany jest do poinformowania o tym fakcie Urzędu Miejskiego.